بخش هواپيمايي دبي تا سال 2020 يک سوم توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد
نوشته شده توسط : azar yousefi

بخش هواپيمايي دبي تا سال 2020 يک سوم توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد

  
 
 


براساس تحقیقی که دوشنبه منتشر شد ، پیش بینی می شود درآمد بخش هواپیمایی دبی درسال 2020 به 53 میلیارد دلار برسد که یک سوم تولید ناخالص این امیر نشین کوچک خلیج فارس را در آن زمان تشکیل خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، دبی در سال های اخیر به عنوان مرکزی برای حمل و نقل جهانی مطرح شده است.
امیر نشین دبی که منابع نفتی آن در حال پایان یافتن است، اقتصاد خود را به ویژه در بخش های تجارت ،‌ حمل و نقل و گردشگری و افزايش رقم مسافران تور دبی تنوع بخشیده است .
دفتر آکسفورد اکونومیکس در تحقیقی که برای شرکت های هواپیمایی امارات و دبی ایرپورتز انجام داده است اعلام کرد در سال 2013، بخش هواپیمایی در تولید ناخالص داخلی این امیر نشین بیست و هفت درصد تولید ناخالص داخلی یا به عبارت دیگر 26میلیارد و 700 میلیون دلار بود .
براساس این گزارش با عنوان « شناخت مقدار تاثیر اقتصادی هواپیمایی بر دبی »، سهم بخش هواپیمایی دراین امیر نشین در سال 2020 به 53میلیارد و 100 میلیون دلار یعنی سی و هفت و پنج دهم تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.
این سندتوضیح می دهد:« تا سال 2020 ، سهم بخش هواپیمایی در اقتصاد دبی قرار است با روند سریع تری از اقتصاد این امیر نشین در مجموع ، افزایش یابد .
توسعه شدید حمل و نقل هوایی مسافر و بار و گسترش مداوم فعالیت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی دبی به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
فرودگاه بین المللی دبی ،‌سال 2013 پذیرای 66 میلیون و 400 هزار مسافر بود و قرار است این رقم تا سال 2020 به بیش از 100 میلیون نفر برسد.
این فرودگاه جزو مهم ترین فرودگاه های جهان محسوب می شود و مرکزی بین اروپا و آسیا است .
این امیر نشین دارای دومین فرودگاه به نام فرودگاه بین المللی آل مکتوم است که اکتبر 2013 بازگشایی شد . پیش بینی شده است که این فرودگاه ظرفیت بیش از 120 میلیون مسافر را در سال داشته باشد .
شرکت هواپیمایی امارات مستقر در فرودگاه بین المللی دبی سال گذشته 44 میلیون و 500 هزار مسافر را جابجا کرد درحالی که این رقم سال 2012 ،‌39 میلیون و 400 هزار تن بود.
این شرکت گسترده ترین ناوگان ایرباس های ای -380 و بوئینگ 777 را دراختیار دارد و هواپیماهای آن به 146 شهر در 83 کشور جهان مسافر جابجا می کند.





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: بخش هواپيمايي دبي تا سال 2020 يک سوم توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: